کد خبر: ۹۸۲۱
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

داروغه از گردش می‌گذرد تا بیشتر تمرین کند

محمد داروغه در هفده‌سالگی توانسته است با کسب یک مدال نقره بین‌المللی ترکیه در رده سنی نوجوانان سال ۹۹، همچنین چهار مدال کشوری و ۲۲ مدال استانی، استعدادش را در رشته کونگ‌فو توآ نشان دهد.

محمد داروغه در هفده‌سالگی توانسته است با کسب یک مدال نقره بین‌المللی ترکیه در رده سنی نوجوانان سال ۹۹، همچنین چهار مدال کشوری و ۲۲ مدال استانی، استعدادش را در رشته کونگ‌فو توآ نشان دهد.

او از ده‌سالگی با تشویق پدر به این رشته قدم گذاشت و امروز با کسب شال‌بند مشکی دان‌۳ مسیرش را ادامه می‌دهد. این ورزشکار محله بهاران قصد دارد این رشته ورزشی را تا مراحل بالا طی کند و به‌عنوان مربی، راهنمای دیگران باشد.

- چه شد که این رشته ورزشی را انتخاب کردی؟
پدرم دوست داشت رزمی‌کار بشوم. پس از پرس‌وجو مرا تشویق کرد تا رشته کونگ فوتوآ را انتخاب کنم. با ورود به این رشته، خودم هم به آن علاقه‌مند شدم.

- اولین مسابقه‌ات را به خاطر داری؟
اولین‌بار نونهال بودم. سه بازی داشتم. اولی و دومی را بردم و سومی را باختم. اولش خیلی ناراحت بودم. پدر و استادم تشویقم کردند. ناامید نشدم و به این نتیجه رسیدم که باید تلاش کنم. هر باخت سبب می‌شود تلاشم را بیشتر کنم.

- درکنار ورزش چه فعالیتی داری؟
با اینکه در دبیرستان تربیت‌بدنی درس می‌خوانم، درکنار ورزش، کار مکانیکی انجام می‌دهم. پدرم نصیحت می‌کند مرد باید کار فنی هم یاد داشته باشد.

- هم‌سن‌وسال‌هایت را هم به ورزش تشویق می‌کنی؟
گاهی از دوستانم می‌خواهم همراه من به سالن بیایند. خوشبختانه هرکدامشان که آمده‌اند، جذب ورزش شده و ادامه داده‌اند.

- دوست داری در این ورزش شبیه چه کسی باشی؟‌
می‌خواهم خودم باشم. اما اگر قرار باشد فردی را به‌عنوان الگو انتخاب کنم، ترجیح می‌دهم مانند مربی‌ام استاد امیر شریعتی باشم. هیچ فردی را مثل او ندیده‌ام.

- از فنون ورزش استفاده نابجا هم کرده‌ای؟
ماه گذشته کلافه از گرمای هوا، عصبانی شدم و با مشت به در زدم. شیشه روی در شکست و دستم پاره شد و هشت تا بخیه خورد. فکرش را هم نمی‌کردم این اتفاق بیفتد.

- فکر می‌کنی در این ورزش به کجا می‌رسی؟
دوست دارم این رشته را تا جایی که می‌توانم، ادامه بدهم و مقام قهرمانی جهان را به‌دست آورم و پس از آن داور و مربی شوم.

- برای به دست آوردن آرزوهایت و رسیدن به موفقیت از چه چیز‌هایی گذشتی؟
با توجه به اینکه می‌خواهم قهرمان شوم، هر زمان که مسابقه داشتم از تفریحاتم می‌گذشتم. خیلی وقت‌ها من به همراه خانواده‌ام میهمانی نمی‌روم و از گردش هم می‌گذرم تا بتوانم بیشتر تمرین کنم.

- اگر کونگ‌فوتوا نمی‌رفتی چه کار می‌کردی؟ 
در هر صورت باز هم ورزش رزمی انتخاب می‌کردم.

* این گزارش شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۶ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44